dinsdag 22 mei 2018

De Griezels

Ik heb het boek 'de griezels' van Roald Dahl gelezen en ik ga jullie in deze blog vertellen over wat dat boek ging.

Meneer en mevrouw Griezel
Afbeeldingsresultaat voor de griezels roald dahlHet boek gaat over mevrouw Griezel en meneer Griezel. Mevrouw Griezel is struis gebouwd, heeft een lange, kromme neus en ze heeft haar dat lijkt op een vogelnest. Meneer Griezel is groot, heeft een bultrug en een lange onverzorgde baard die vol zit met etensresten van een week geleden. Beide hebben ze doorlopende wenkbrauwen en een onverzorgd gebit.

Grapjassen
Meneer en mevrouw Griezel houden ervan om grappen met elkaar uit te halen. Het begon met mevrouw Griezel die een worm in de spaghetti van meneer Griezel stopte. Eindigen deed het dan weer met meneer Griezel die de meubels tegen het plafond kleefde en mevrouw Griezel deed geloven dat ze steeds ondersteboven liep en niet meer normaal kon lopen.

                                                      Huidieren
Afbeeldingsresultaat voor de griezels roald dahl roly poly birdZe hebben ook huisdieren, de Muggle-Wump apen. Met de Muggle-Wump apen wilden ze het ondersteboven circus opstarten, ze wilden dat de apen een hele show lang op hun handen liepen en zo ook trucjes uitvoerden. De apen zaten opgesloten in een kooi en waren verplicht om op hun handen te staan tot de Griezels zeiden dat ze mochten stoppen. Als ze vroeger stopten, dan verwerkten de Griezels de apen in een gebak. Deze apen wisten dan ook te ontsnappen aan de Griezels met hulp van de Roly-Poly vogel. Dat is een hele grote kleurrijke vogel.

vogeltaart
Elke donderdag maakte mevrouw Griezel een vogeltaart. Meneer Griezel smeerde woensdagavond een boom in met superlijm, elke vogel die dan op die boom ging zitten kleefde aan de boom en werd de volgende ochtend verwerkt in de vogeltaart.

Ik vond dit een vlot boek om te lezen maar ik zou het niet meer lezen voor mezelf, ik zou het eerder aan jongere kinderen voorlezen (tot twaalf jaar ongeveer). Dit zou ik doen omdat het voor die leeftijd een grappiger verhaal is denk ik. Voor oudere kinderen is het te voorspelbaar vind ik.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten