dinsdag 5 juni 2018

Zwijg en dans!


Voor mijn laatste blogbericht van dit schooljaar heb ik besloten om zelf een verhaaltje te schrijven.  Dit verhaaltje zal gaan over hoe je kikkers kan doen stoppen met kwaken. De boodschap van het verhaal vind je op het einde van het verhaal.

Zwijg en dans!
Mijn buurman heeft een vijver met vissen in. In de zomer zitten er in die vijver niet alleen vissen maar ook kwakende kikkers. Het gekwaak is wel niet lelijk hoor, het lijkt soms zelfs een concert! Alleen staat de muziek van het concert iets te luid waardoor ik soms heel moeilijk kan slapen. Omdat ik op een avond niet kon slapen, heb ik liggen fantaseren over hoe ik ze zou kunnen doen zwijgen of verjagen. Tijdens het fantaseren heb ik de kikkers ook een naam gegeven, de familie Music Maestro.

Oordopjes
Het eerste waar ik aan dacht, waren oordopjes. Dit is een heel eenvoudige oplossing waarmee het probleem direct opgelost zou zijn, maar dan zou ik mijn wekker ’s ochtends niet horen. En achteraf gezien zou dit ook maar een saaie oplossing zijn dus dacht ik nog wat verder na.

Reigers
Afbeeldingsresultaat voor reiger die kikker vangtToen dacht ik: “Wat als ik nu twintig reigers rond de vijver zet, dan zal de familie Music Maestro zeker worden opgegeten en zal het lawaai ophouden”. Het nadeel is dan wel dat de vissen ook mee opgegeten zullen worden en dat gaat mijn buurman niet zo leuk vinden, dus is dit ook niet echt zo’n goede oplossing.

                                                    
                                                             Muziek
Gerelateerde afbeelding
Na een tijdje had ik de perfecte oplossing gevonden! Ik zou de familie Music Maestro kunnen verjagen met hetzelfde waarmee ze mij wakker hielden. Ik zou kei harde leuke muziek opzetten waardoor ze zouden verhuizen naar een andere vijver, een vijver verder weg zodat ik de kikkers niet meer zou kunnen horen. En dat deed ik, ik zette het liedje ‘Let it be’ van ‘het feestteam’ kei luid op. Maar wat ik dacht gebeurde niet, de familie Music Maestro verroerde geen vin! Ik zette het liedje nog luider en er gebeurde iets heel vreemds. De kikkers zwegen, wat ook goed is om te kunnen slapen maar slapen ging nog altijd niet door de muziek. Ik zette de muziek af maar toen begon de familie Music Maestro terug met optreden. Ik zette de muziek terug op en de kikkers begonnen weer te dansen. Door de luide muziek kwam ook mijn buurman  buiten. “Oei, hij gaat boos worden!” dacht ik. Maar dat was niet het geval, hij begon mee te dansen met de familie Music Maestro. Ze maakten er samen een feestje van. Het feestje zag er zo leuk uit, dat ik mee ben gaan dansen. Want ja, slapen zat er toch niet in. Ofwel het kwakende kikker concert ofwel mijn luide muziek. Het werd nog een hele fijne avond en nacht, veel leuker dan dat ik voor de oordopjes had gekozen, de makkelijke, saaie oplossing.

De boodschap van dit verhaal is dat iedereen samen plezier kan maken, groot, klein, mens en dier. Je hoeft elkaar zelfs niet te kennen of te verstaan. Maar ook dat je soms wat langer moet nadenken en creatief moet zijn om iets wat je echt wilt te kunnen bereiken, en dit natuurlijk op een toffe manier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten